livetmittilandet.blogg.se

En blogg om vårt liv mitt i landet.

Golvet klart i bebisens rum <3

Publicerad 2015-05-21 07:35:49 i Allmänt, Barnrum Bebis,

 
En bra onsdag! Idag kom vi hem lite senare än vanligt men hade kylskåpet fullt med rester vilket gjorde att middagen och kaffet var i magen snabbt och enkelt. En överenskommelse om att dottern skulle bada och att golvet skulle läggas klart i bebisrummet fanns, så det var egentligen bara att hugga tag i grejerna.
 
Ibland är man supertaggad och tänker: "när jag kommer hem ska jag fixa det, det och det" och sen äter man mat och all energi försvinner. Inte igår kväll dock!
 
Golvet, från Arena, som var ett golv med V-fog var inte så svårt att lägga som vi först trodde. Jag hade gjort det klassiska misstaget att inte läsa instruktionerna och detta gjorde det mycket krångligare. Men halva golvet blev iallafall lagt med högre fart vilket man får vara nöjd med. Jag trodde helt enkelt att hela längden var tvunget att klickas i, men det gick också att lägga "planka för planka". Vilket gjorde att det gick nästan dubbelt så snabbt och dessutom att jag slapp ta i allt vad jag kunde för att lyckas foga ihop plankorna på ett bra sätt.
 
Alla sätt är bra utom dom dåliga, som man brukar säger.
 
Laminatgolv, som jag som gammal "färghandlare" alltid tyckt lite illa om, är nu mitt nya favoritgolv att arbeta med. Visst, ett riktigt trägolv eller varför inte riktiga plank(?) är snyggt som attan, men om du vill göra ett rum funktionellt och vackert på kort tid och med enkla medel är laminatgolvet det bästa. Golvet kräver trots allt lite utrustning för att lägga och hjärnkapaciteten behöver inte heller vara på alla högsta nivå för att kunna kapa ur och komma runt saker i rummet.
 
Överlag är vi väldigt nöjda över resultatet. Ett riktigt snyggt, lättlagt och stabilt golv med dämpande matta under för runt 180kr per kvadratmeter känns överkomligt! / Håkan

Kommentarer

Postat av: linah

Publicerad 2015-05-21 21:32:05

åh va kul!!:D

Svar: Absolut! Blev jättebra!
Håkan Moberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renovering, träning, graviditet, lekfullhet, att vara tillsammans och inspiration.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela